Monday, November 16, 2009

Hollywood Trading Company (HTC)

トレンドはサイクルです
いくつもの似たようなものが何年、何十年の間に戻ってきてその時代にあったスタイルにモディファイされていく

Times can be marked by trends, a lot of brands come around and gone so fast.

その速い流れの中で、自分が17〜18歳くらいのころから、今でも変わらずに魅了されているブランド

However, since I was 17~18 years old I've been smitten with this brand

HTC      http://htcamerica.com/





完全にデザイナー本人が指揮し毎日手作りで造り出されるその商品はどこか『未完』で

そこに『本物』を感じる
Completely hand-made merchandises, Seems like "unfinished" in some way, (I think that's part of its appeal.)  There is "real" in it I feel.

世界に腐るほどあるスタッズベルトやレザー商品の中で、このブランドがそこまで世界に浸透したのは『深さ』だと思う
There are millions of studded belts in the world, why this brand became so huge is "obsessiveness with quality" I think.





デザイナー本人のVintageを愛するMindと知識、見て来たモノの数経験が、ブランドにも影響する
Owner of HTC,  He truly loves vintage items, his mind, knowledge about vintage such as denim, belt, jacket.. and experience of vintage items that he's seen,

Everything affect it

ブランドたちも木や人間と同じ

もし根が浅ければすぐに倒れて消えて行くでしょう
I think fashion brand is same as Tree and even human being.  Will soon become fallen, if their roots aren't deep.

例えば、ユニクロのDenimでNothing specialなT-shirtsを着てたとしてもこれをつけていればなにかばっちり決まる

それこそが『本物』の力ではないでしょうか

それこそがファッションとかトレンドとかを超えた『スタイル』だと思います

自分のスタイルを…

For example, it will be cracking if you have HTC items even though with something like.. white T-shirts and nothing-special denim

That is the power of "authentic item"

I believe that is the "STYLE" beyond everything like fashion...trends...

Be your "style"....

Respect

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